انجمن مدیران ساختمان

15841
آوار مرگ بر روی کارگر ساختمانی
تاریخ : 1399/3/17 12:42: کد خبر : 15841
ریزش دیواره ساختمان در حال احداث در میدان هروی، مرگ کارگر ساختمانی را در پی داشت.
آوار مرگ بر روی کارگر ساختمانی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، به دنبال تماس تعدادی از کارگران مشغول به کار در یک پروژه ساختمانی و اطلاع رسانی حادثه آوار، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ زنگ ایستگاه 75 و گروه نجات 10 را ساعت 10:34 صبح دیروز به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله به سمت میدان هروی، خیابان ضابطی، خیابان فرزاد حرکت کردند.

امیر مهدیانی مدیر منطقه سه عملیات که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد، در قسمت جنوبی یک ساختمان در حال احداث، سه کارگر در عمق 7 متری در حال کار بودند که ناگهان قسمتی از دیواره بر روی کارگران آوار شد.
وی افزود: در همان لحظات اولیه یکی از کارگران موفق به فرار شده وجان سالم به در برده بود. کارگر دوم نیز تا قسمت گردن زیر آوار گرفتار شده و خبری هم از کارگر سوم نبود.
مدیر منطقه سه عملیات با اشاره به دسترس بودن یکی از کارگران گرفتار تصریح کرد:اولویت عملیات نجات بر این کارگر متمرکز شد و آتش نشانان پس از حدود سه ساعت تلاش و در شرایطی که ریزش چند باره خاک، کار را برای آتش نشانان سخت و طاقت فرسا کرده بود، موفق شدند وی را از زیر آوار خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس بدهند.
وی افزود: آتش نشانان با بررسی کارشناسانه و راهنمایی کارگری که در همان لحظات اول موفق به فرار شده بود، به مکان تقریبی دفن کارگر سوم دست پیدا کردند و عملیات جستجو آغاز شد و پس از چندین ساعت تلاش و آوار برداری موفق به پیدا کردن جسد کارگر مدفون در زیر آوار شدند که به طور دلخراشی جان سپرده بود. مهدیانی خاطر نشان کرد: بعد از حدود هشت ساعت تلاش بی وفقه، آتش نشانان جسد کارگر سوم را به سطح زمین منتقل کرده و تحویل عوامل انتظامی دادند.
مدیر منطقه سه عملیات در خاتمه گفت: لزوم دقت در هنگام عملیات ساختمانی و استفاده از افراد کارآزموده و همچنین استفاده از تجهیزات مناسب، توصیه آتش نشانان به تمام فعالان در عرصه ساخت و ساز است و امیدواریم با رعایت اصول اولیه ایمنی دیگر شاهد اینگونه حوادث نباشیم.م3



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120825