انجمن مدیران ساختمان

15857
آتش سوزی انباری ساکنان ساختمان مسکونی را گرفتار کرد
تاریخ : 1399/3/20 9:52:0 کد خبر : 15857
دود ناشی از آتش گرفتن انباری ساختمان موجب گرفتار شدن ساکنان یک ساختمان 5 طبقه مسکونی شد.
آتش سوزی انباری ساکنان ساختمان مسکونی را گرفتار کرد
به گزارش پایگاه خبری 125، آتش نشانان با حضور در محل این حادثه، همه ساکنان این ساختمان را از میان آتش و دود به سلامت نجات دادند.
براساس این گزارش، با اعلام این حادثه به سامانه 125 از سوی ساکنان یک ساختمان مسکونی، نیروهای عملیاتی ایستگاههای 55 و 102 به همراه خودرو های حامل دستگاه تنفسی و تشک نجات به سرعت با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 10:35 دقیقه صبح روز گذشته به محله باغ فیض، خیابان خجسته پور، خیابان طالبی، کوچه باغ ملی اول رهسپار شدند.

حسین خرادمهر رئیس ایستگاه 55 آتش نشانی تهران در این خصوص گفت: در یک ساختمان 5 طبقه با 10واحد مسکونی، یک انباری به مساحت 8 متر مربع که در زیر راه پله در طبقه منفی یک این ساختمان قرار داشت، آتش گرفت که به دنبال آن محوطه 500 مترمربعی طبقه همکف و نیز راهروهای طبقات بالایی مملو از دود شد.
وی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی به منظور ایمن سازی محل حادثه، ابتدا جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و سپس به وسیله تجهیزات فردی و لوله های آبرسانی مشغول مهار شعله های آتش شدند.
این افسر آماده آتش نشانی اضافه کرد: همزمان با عملیات مهار شعله های آتش، گروه دیگری از آتش نشانان برای یافتن محبوس شدگان مشغول جستجو در طبقات ساختمان مسکونی شدند و تعدادی از ساکنان ساختمان را از میان دود غلیظ خارج کردند.
خرادمهر خطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی در کوتاه ترین زمان ممکن آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند.
وی با اشاره به این که علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی درحال بررسی است، خاطرنشان کرد: با توجه به دود غلیظی که در ساختمان متصاعد شده بود، همه نجات یافتگان جهت بررسی حال عمومی تحویل عوامل ارژانس شدند.م1



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120852