انجمن مدیران ساختمان

4338
یک منزل مسکونی قدیمی در آتش سوخت
تاریخ : 1397/12/18 8:39: کد خبر : 4338
یک منزل مسکونی دو طبقه ی قدیمی واقع در خیابان وحدت اسلامی آتش گرفت.
یک منزل مسکونی قدیمی در آتش سوخت
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، همسایگان زمانی که متوجه انتشار دود شدید در ساختمان مجاور شدند بلافاصله با سامانه ی ۱۲۵ تماس گرفتند و آتش نشانی را در جریان این آتش سوزی قرار دادند.
ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ پس از دریافت این خبر در ساعت 19:10 پنجشنبه گذشته، آتش نشانان ایستگاههای 67، 1 و تیم امداد ونجات 1 به همراه کامیونت حامل دستگاه تنفسی را روانه ی خیابان وحدت اسلامی، خیابان خندان کرد.
محسن مجیدی افسر آماده منطقه 5 سازمان آتش نشانی تهران دراین باره گفت: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، از درو پنجره های یک ساختمان مسکونی دوطبقه ی قدیمی ساز به مساحت 400 متر مربع که حدود 90 مترمربع آن کاملا شعله ور بود، دود و شعله زیادی بیرون می زد که با توجه به بافت فرسوده محل، شعله های آتش بسرعت در حال سرایت به خانه های قدیمی مجاور بود.
وی اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی بلافاصله پس از قطع برق و گاز این منزل با استفاده از دو رشته لوله ی آبدهی، خود را به داخل ساختمان رساندند و به خاموش کردن شعله های آتش مشغول شدند.
این افسرآماده آتش نشانی درخصوص افراد گرفتار در این آتش سوزی اظهار داشت: گروهی از نجاتگران آتش نشانی همزمان با نیروهای ویژه خاموش کردن آتش سوزی، برای یافتن افراد احتمالی به جستجودرمحل پرداختند که مشخص شد تمامی ساکنان با وقوع آتش سوزی ساختمان را ترک کرده بودند.
مجیدی ادامه داد: پس ازکنترل و مهار شعله های آتش و نیزجلوگیری از سرایت آن به ساختمان های اطراف، آتش نشانان در کمترین زمان ممکن، این آتش سوزی را به طور کامل خاموش کرده و از گسترش آن به اطراف جلوگیری کردند.
وی با اشاره به این که علت بروز این حادثه توسط کارشناسان منطقه 5 عملیات این سازمان در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به رغم شدت آتش سوزی، دراین حادثه به هیچ یک از ساکنان این ساختمان آسیب جانی نرسید.م5

عکس: مسلم مویدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117719