انجمن مدیران ساختمان

5373
نجات 10 نفر از ساکنان ساختمان 4 طبقه از میان دود و آتش
تاریخ : 1398/1/17 14:2:0 کد خبر : 5373
با تلاش آتش نشانان 10 نفر از ساکنان یک ساختمان 4 طبقه مسکونی، از میان دود ناشی از آتش سوزی نجات یافتند.
نجات 10 نفر از ساکنان ساختمان 4 طبقه از میان دود و آتش
به گزارش پایگاه خبری 125، رهگذران با مشاهده آتش و دود ازطبقه اول یک ساختمان 4 طبقه مسکونی با سامانه 125 تماس گرفتند و ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ نیروهای عملیات ایستگاه 73 را ساعت 7:50 دقیقه روز گذشته به خیابان شریعتی، خیابان کارگر، خیابان جهان جنوبی اعزام کرد.
مجید میرزایی فرمانده آتش نشانان در این باره اظهار داشت: در هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، دود غلیظی از طبقه اول یک ساختمان 4 طبقه به مساحت 75 متر مربع در حال خارج شدن بود.
وی افزود: آتش نشانان به سرعت به دو تیم تقسیم شدند که تیم اول به دلیل بسته بودن در، با ابزار ویژه در را گشودند و وارد خانه شدند و ضمن قطع برق و گاز با استفاده از تجهیزات خاموش کننده و دستگاه های تنفسی به کانون آتش نزدیک شدند.
فرمانده آتش نشانان تصریح کرد: نیروهای عملیات با تلاش فراوان و با استفاده از آب، شعله های آتش را مهار کردند و تیم دوم نیز 10 نفر از ساکنین را که در طبقات بالا در دود غلیظ ناشی از آتش سوزی محبوس شده بودند را به محل ایمن انتقال دادند.
وی افزود: آتش نشانان پس از خاموش کردن آتش سوزی، محل حادثه را لکه گیری کردند و پس از اطمینان از مهار کامل آتش سوزی به ماموریت خود پایان دادند.
میرزایی با اعلام این که علت وقوع این آتش سوزی و خسارات وارده از سوی تیم کارشناسی منطقه 6 آتش نشانی در دست بررسی است، تاکید کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید.م6
عکس: منطقه شش عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117881