انجمن مدیران ساختمان

5380
نجات سه كارگر از زیر آوار در میدان شکوفه
تاریخ : 1398/1/19 15:15: کد خبر : 5380
رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام ساخت و ساز، ریزش آواری از آجر و خاک را بر روی سه کارگر که دو نفر آنها تبعه افغان بودند را رقم زد.
نجات سه كارگر از زیر آوار در میدان شکوفه
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، در پی تماس کارگران ساختمانی با سامانه 125 مبنی بر گرفتار شدن سه کارگر زیر آوار، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 11:49 امروز گروه امداد و نجات 9 را به سرعت رهسپار میدان شکوفه، خیابان دژکام، خیابان مظفری، کوچه حق الهی کرد.
محمدرضا مرشددوست فرمانده گروه امداد و نجات 9 درباره این حادثه اظهار داشت: کارگران مشغول کار در قسمت منفی 1، یك ساختمان در حال ساخت به مساحت 200 متر مربع بودند که ناگهان دیوارهای نگهدارنده جهت استحکام سمت پیاده رو این ساختمان تخریب شده و سه کارگر از قسمت زانو به پایین در زیر آوار آجر و خاک محبوس شدند.
وی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله با کشیدن نوار هشدار دهنده و جلوگیری از رفت و آمد شهروندان، محل حادثه را ایمن سازی کردند و با بکارگیری تجهیزات مخصوص نجات، مشغول آوار برداری و امدادرسانی به سه کارگر شدند.
مرشددوست خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از گذشت زمان کوتاهی هر سه کارگر را که دچار مصدومیت شده بودند، از زیر آوار خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند.
گفتنی است؛ هر سه کارگر به وسیله آمبولانس اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.
علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی تهران در دست بررسی است.م5
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117899