انجمن مدیران ساختمان

5417
مانور مقابله با آتش سوزی برج مسکونی 21 طبقه در غرب تهران
تاریخ : 1398/2/4 9:7:0
مانور امداد و نجات و مقابله با آتش سوزی در برج مسکونی روژان در منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران بر گزار شد.
مانور مقابله با آتش سوزی برج مسکونی 21 طبقه در غرب تهران
به گزارش پایگاه خبری 125، این مانور عملیاتی با حضور آتش نشانان ایستگاههای 109، 44، 80 و خودروهای پشتیبان و خودرو دستگاه تنفسی در بزرگراه شهید همدانی، خیابان دانش به اجرا درآمد.
مولا کشاورز فرمانده این مانور در این باره گفت: پیرو هماهنگی ستاد فرماندهی به صورت همزمان زنگ ایستگاه های شرکت کننده به صدا در آمد وآتش نشانان بلافاصله به سوی محل مانور حرکت کردند.
وی افزود: آتش نشانان پس از رسیدن به محل مانور به سه گروه تقسیم شدند که گروه اول بعداز تجهیز خود به دستگاه تنفسی اقدام به قطع برق و گاز مجموعه کرده و سپس مصدومین گرفتار را از طبقات به بیرون ساختمان منتقل کردند و گروه دوم نیز به طور همزمان با کشیدن لوله های آبرسانی به خاموش کردن آتش سوزی فرضی که در طبقه هفتم برج مسکونی و در یکی از واحدها رخ داده بود پرداختند.
کشاورز تصریح کرد: گروه سوم از آتش نشانان برای تخلیه دود وارد برج مسکونی شدند و با استفاده از فن، این دود را از داخل به بیرون از ساختمان هدایت کردند.
وی بیان داشت: با توجه به وجود تعداد زیادی مجتمع مسکونی و تجاری در محدوده این منطقه عملیاتی ضروری است برای آمادگی نیروهای این منطقه، این گونه تمرین های عملیاتی به طور مرتب برگزار شود تا آتش نشانان علاوه بر آمادگی کامل در مقابله با حوادث در این نوع ساختمان ها، اطلاعات خود را نیز در این مورد به روز رسانی کنند.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118007