انجمن مدیران ساختمان

5424
مهار آتش در منزل مسکونی
تاریخ : 1398/2/7 13:22:0 کد خبر : 5424
آتش سوزی یک منزل مسکونی در خیابان پاسداران، با حضور به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
مهار آتش در منزل مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 21:15 دقیقه شب گذشته در پی تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه 125 مبنی بر مشاهده خروج دود از یک واحد مسکونی، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه های 130، 29 و گروه نجات 12 را به همراه خودروهای نردبان، تشک نجات و خودروی دستگاه تنفسی به پاسداران، خیابان دولت، خیابان رحمانی اعزام کرد.
بنا بر اظهار عرفان شفاهی فرمانده نیروهای اعزامی؛ هنگامی که به محل حادثه رسیدیم با ساختمانی ده طبقه مواجه شدیم که دود و شعله زیادی از داخل یک واحد مسکونی از طبقه پنجم آن به بیرون زبانه می زد.
وی با اعلام این که حادثه در زمان نبود ساکنان این واحد مسکونی رخ داده بود، افزود: آتش نشانان به سرعت عملیات خود را آغاز کردند و پس از گشودن در ورودی آن، به مقابله با شعله های آتش که در اتاق خواب بوقوع پیوسته بود، مشغول شدند و این آتش سوزی را که در حال سرایت به اطراف و گسترش آن بود، مهار و خاموش کردند.
فرمانده آتش نشانان خاطرنشان کرد: نیروهای عملیات بلافاصله با قطع جریان برق و گاز محل حادثه به دو گروه تقسیم شدند و ضمن تخلیه 10 نفر از همسایگان به جستجوی محبوسین احتمالی اقدام کردند.
وی افزود: گروه دیگری از آتش نشانان همزمان با کشیدن یک رشته لوله آبدهی، شعله های آتش این واحد مسکونی را قبل ازسرایت آن به دیگر نقاط ساختمان، مهار و به طور کامل خاموش کردند.
شفاهی با بیان اینکه این حادثه هیچگونه مصدومی در بر نداشت خاطرنشان کرد: کارشناسان آتش نشانی منطقه دو عملیات در حال بررسی علت بروز این حادثه هستند.م2
عکس: امیرحسین میرزایی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118027