انجمن مدیران ساختمان

5439
نجات دو شهروند از میان دود و آتش در ساختمان متروكه
تاریخ : 1398/2/11 14:27: کد خبر : 5439
آتش سوزی در ساختمان متروکه با نجات دو شهروند از میان دود و آتش به خیر گذشت.
نجات دو شهروند از میان دود و آتش در ساختمان متروكه
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 13 روز گذشته در پی آتش سوزی یك ساختمان دو طبقه متروكه در غرب به شرق بزرگراه بعثت 100 بعد از خزانه بخارایی، آتش نشانان ایستگاه 13 و 126 به همراه خاور دستگاه های تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.
رضا بابایی فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: در یك ساختمان قدیمی متروكه به علت انداختن شی مشتعل بر روی لوازم مستهلك موجود در ساختمان، تمامی وسایل دچار آتش سوزی شده و شعله های آتش به طبقات دیگر سرایت كرده و دو نفر از شهروندان نیز در داخل آن محبوس شده بودند.
وی ادامه داد: نیروهای عملیات با رعایت اصول ایمنی و تجهیز خود به دستگاه تنفسی با استفاده از نردبان دستی وارد طبقات شدند و با استفاده از یك رشته لوله آبدهی مهار شعله های آتش را آغاز كردند.
وی افزود: تیم دیگری از آتش نشانان نیز به جستجو در طبقات پرداختند و هر دو محبوس شده را صحیح و سالم از داخل ساختمان به بیرون منتقل كردند.
بابایی خاطرنشان كرد: آتش نشانان پس از خاموش كردن شعله های آتش و اطمینان از عدم وجود شعله های پنهان، با استفاده از فن مكانیكی دود ناشی از آتش سوزی را از داخل ساختمان تخلیه کرده و به ماموریت خود پایان دادند. م7
عکس: منطقه هفت عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118068