انجمن مدیران ساختمان

5441
مهار آتش سوزی کانکس کارگری در یک مجتمع در حال ساخت
تاریخ : 1398/2/12 13:26: کد خبر : 5441
یک دستگاه کانکس کارگری که در محوطه یک مجتمع در دست ساخت قرار داشت، صبح امروز طعمه آتش سوزی شد.
مهار آتش سوزی کانکس کارگری در یک مجتمع در حال ساخت
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به سرعت نیروهای عملیات ایستگاه 98 را در ساعت 09:13 صبح امروز به محل حادثه واقع در جاده مخصوص کرج، خیابان بیمه 3 اعزام کرد.
کاظم حسن خانی فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: یک دستگاه کانکس کارگری به مساحت 10 متر مربع که برای استراحت کارگران ساختمانی، در یک مجتمع مسکونی در دست ساخت قرار داشت، ساعاتی پیش به دلیل نامشخصی آتش گرفت.
وی اضافه کرد: آتش سوزی به قدری بود که هنگام حضور آتش نشانان در محل حادثه، شعله های سرکش آتش به همراه دود غلیظی از داخل این اتاقک به آسمان زبانه می کشید.
حسنخانی تصریح کرد: آتش نشانان بی درنگ با استفاده از دو رشته لوله آبرسانی و یک رشته لوله کف رسانی از دو جهت مختلف، عملیات مهار آتش را آغاز کردند و موفق شدند این آتش سوزی را در زمانی کوتاه مهار و از سرایت آن به دیگر قسمت ها جلوگیری کنند.
وی در ادامه ابراز داشت: همزمان گروهی دیگر از آتش نشان نیز عملیات جستجوی محبوسین احتمالی در داخل کانکس را انجام دادند که خوشبختانه هیچ یک از کارگران در داخل این مکان گرفتار نشده بود.
این فرمانده آتش نشانی با بیان این که علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناس آتش نشانی منطقه در دست انجام است، خاطرنشان کرد: نیروهای عملیات پس از خاموش کردن کامل آتش و ایمن سازی کامل محل، ضمن تخلیه کامل دود از محل، دستورات ایمنی لازم را به مدیر پروژه و کارگران گوشزد کردند.م1
عکس: شبیر ملک زمان


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118080