انجمن مدیران ساختمان

5444
نجات زوج سالخورده از میان دود و آتش
تاریخ : 1398/2/14 12:59: کد خبر : 5444
آتش سوزی منزل مسکونی در میدان امام حسین با نجات زوج سالخورده از میان دود و آتش پایان یافت.
نجات زوج سالخورده از میان دود و آتش
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 18:15 عصر دیروز در پی تماس شاهدین آتش سوزی در یک ساختمان دو طبقه قدیمی در میدان امام حسین(ع)، خیابان صفا، نرسیده به خیابان جلالی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله نیروهای ایستگاه های 120 و 3 را به همراه گروه امداد و نجات 9 و خودروی حامل دستگاه های تنفسی به محل حادثه اعزام کرد.
عباس قاسمی رییس ایستگاه 53 که در محل این آتش سوزی حاضر و بر روند عملیات آتش نشانان نظارت داشت در این باره گفت: محل آتش سوزی یک ملک دو طبقه قدیمی و هرطبقه به مساحت تقریبی 90 متر با کاربری مسکونی بود که به طور کامل در محاصره آتش در حال سوختن بود.
وی افزود: نیروهای عملیات بی درنگ پس از قطع برق و گاز ساختمان و در نظر گرفتن نکات ایمنی به تفکیک در دو گروه، عملیات خود را آغاز کردند که گروه اول با استفاده از دو رشته لوله آبدهی آتش نشانی مهار شعله های آتش را آغاز و موفق شدند آتش سوزی را در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش کنند.
قاسمی تاکید کرد: همزمان گروه نجات نیز به جستجوی محبوسین احتمالی در آتش سوزی پرداختند و موفق شدند مرد و زن سالخورده ای که داخل ساختمان در میان دود گرفتار شده بودند را نجات دهند.
وی بیان داشت: آتش نشانان پس از مهار کامل شعله های آتش و لکه گیری پس از ایمن سازی ساختمان و تحویل ملک به عوامل نیروی انتظامی به ماموریت خود پایان دادند.
گفتنی است؛ علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان منطقه در دست بررسی است.م6
عکس: آیدین سرور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118087