انجمن مدیران ساختمان

5445
نجات یازده نفر از ساکنین ساختمان مسکونی از میان دود و آتش
تاریخ : 1398/2/14 13:37: کد خبر : 5445
آتش سوزی در طبقه ی دوم یک ساختمان پنج طبقه ی مسکونی با نجات 11 نفر از ساکنان به خیر گذشت.
نجات یازده نفر از ساکنین ساختمان مسکونی از میان دود و آتش
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ساکنان ساختمان 5 طبقه با مشاهده ی شعله های آتش از طبقه دوم در تماس با سامانه 125 حادثه آتش سوزی را اطلاع رسانی کردند و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیز حوالی ساعت ۱۳:۳۰ ظهر دیروز با به صدا درآوردن زنگ ایستگاه ۴۸ و ۲۴ آتش نشانان را همراه تیم نجات ۲ روانه ی بلوار نبرد، خیابان علامه ی جنوبی کرد.
محمد معصوم فرمانده ی آتش نشانان حاضر در محل حادثه در این باره اظهار داشت: پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که طبقه ی دوم یک ساختمان پنج طبقه ی مسکونی از قسمت بالکن دچار آتش سوزی شده و آتش در حال سرایت به تمام قسمت‌های واحد مسکونی بود.
وی افزود: آتش نشانان همزمان با قطع برق و گاز ساختمان و کشیدن یک رشته لوله ی پرفشار آب، وارد ساختمان شدند و همزمان مهار شعله های آتش را د ر حالی که به اتاق خواب سرایت کرده بود، آغاز کردند.
معصوم با اشاره به عملیات همزمان آتش نشانان برای جستجو و نجات محبوسین احتمالی تصریح کرد: تیم نجات با جستجو در طبقات موفق به نجات یازده نفر از ساکنین گرفتار در دود شدند که پس از خروج تمام آنها از محل، سه نفر مرد و زن ۴۰ و ۱۶، ۱۲ ساله را تحویل عوامل اورژانس دادند که خانم ۴۰ ساله بر اثر سوختگی برای ادامه ی مداوا به بیمارستان منتقل شد.
وی افزود: آتش نشانان پس از لکه گیری اثرات به جا مانده از آتش سوزی و تخلیه ی دود از داخل طبقات به وسیله فن فشار مثبت و اطمینان از ایمن سازی ساختمان، با تحویل ساختمان به به مالکین عملیات خود را به پایان رساندند.م۸
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118091