انجمن مدیران ساختمان

5478
نجات سه شهروند از میان آتش و دود منزل مسكونی
تاریخ : 1398/2/28 15:37: کد خبر : 5478
آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان نعمت آباد با نجات سه شهروند از میان دود و آتش به خیر گذشت.
نجات سه شهروند از میان آتش و دود منزل مسكونی
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 15:35 دقیقه ظهر روز گذشته طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی آتش سوزی یك منزل مسكونی و محبوس شدن سه شهروند، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، بلافاصله نیروهای عملیات ایستگاه های 81 و 38 را به همراه گروه نجات 5 و خودروی نردبان ایستگاه 38 به محل حادثه اعزام كرد.
ناصر شاكری افسر آماده منطقه هفت عملیات كه به محل حادثه اعزام شده بود در این باره گفت: در یك ساختمان دو طبقه با كاربری تجاری و مسكونی كه طبقه همكف آن به مبل فروشی، طبقه اول به انبار مبل فروشی و طبقه دوم به منزل مسكونی تبدیل شده بود، آتش سوزی از طبقه اول رخ داده بود.
وی افزود: هنگام رسیدن آتش نشانان شعله های آتش پیشروی کرده و سه نفر از ساکنان منزل مسکونی درون دود و آتش گرفتار شده بودند و قادر به خروج از آن نبودند.
شاکری تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از مجهز شدن به دستگاه های تفسی، با رعایت اصول ایمنی به سه تیم عملیاتی تقسیم شدند و با استفاده از نردبان محبوسین را از محل حادثه خارج کردند.
وی افزود: آتش نشانان موفق شدند دو خانم 60 و 35 ساله را به همراه یك پسر 10 ساله از داخل ساختمان به بیرون منتقل كرده و تحویل عوامل اورژانس دادند كه خوشبختانه حال هر سه مصدوم مساعد اعلام شد و تنها یك نفر از آنها از ناحیه پا دچار سوختگی سطحی شده بود.
افسر آماده منطقه هفت عملیات بیان کرد: آتش نشانان پس از نجات محبوسین و شعله زنی كامل آتش و اطمینان از عدم وجود شعله های به جا مانده از این آتش سوزی، با استفاده از فن مكانیكی اقدام به تخلیه دود از داخل ساختمان كردند.م7

عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118184