انجمن مدیران ساختمان

5490
نجات دو شهروند از میان شعله های آتش
تاریخ : 1398/3/1 11:5:0< کد خبر : 5490
آتش سوزی واحد مسکونی در خیابان پیروزی، با نجات دو شهروند از میان دود و آتش مهار و خاموش شد.
نجات دو شهروند از میان شعله های آتش
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در پی تماس شاهدین حادثه آتش سوزی منزل مسکونی با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۳۱، ۴۸ و گروه امداد و نجات ۱۱ را ساعت 12:06 دیروز به همراه تشک نجات و خودروی حامل دستگاه های تنفسی به خیابان پیروزی، خیابان یکم نیروهوایی، کوچه ریحانی اعزام کرد.
نادر خوش نیت افسر آماده منطقه ۶ عملیات درباره این آتش سوزی گفت: محل آتش سوزی طبقه سوم یک ساختمان ۴ طبقه تک واحدی بود که به طور کامل شعله ور شده و و دود و شعله زیادی از پنجره ها به بیرون زبانه می کشید.
وی در مورد چگونگی عملیات آتش نشانان گفت: نیروهای عملیات بلافاصله پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان و انجام ایمن سازی های اولیه با تجهیزات کامل انفرادی عملیات خود را آغاز کردند.
وی افزود: یک گروه از آتش نشانان به داخل واحد مسکونی نفوذ کردند و توانستند توسط لوله های آبدهی آتش نشانی آتش سوزی را در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش کنند و گروه دیگر نیز به جستجوی محبوسین احتمالی پرداختند که موفق شدند دو نفر از ساکنین را که در دود گرفتار شده بودند، صحیح و سالم به محیطی امن انتقال دهند.
وی در پایان با بیان اینکه علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان منطقه در دست بررسی است، خاطر نشان کرد: نیروهای عملیات پس از لکه گیری کامل، تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.م6
عکس: محمدعلی فریدن فرخ


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118217