انجمن مدیران ساختمان

5501
مرگ 20 دانشجو در آتش سوزی یک مجتمع آموزشی در هندوستان
تاریخ : 1398/3/5 13:8:0< کد خبر : 5501
آتش سوزی وسیع در یک مجتمع آموزشی چهار طبقه در شهرسورات واقع در غرب هندوستان منجربه کشته شدن ۲۰ دانشجو شد و زخمی شدن دهها نفر شد.
مرگ 20 دانشجو در آتش سوزی یک مجتمع آموزشی در هندوستان
به گزارش سایت الجزیره، در جریان این آتش سوزی که از طبقه دوم مجتمع آغاز شد عده زیادی در محاصره دود و آتش قرار گرفتند تا آنجائیکه برخی از آنان خود را از پنجره های ساختمان به بیرون انداختند و به طرز فجیعی جان باختند. همچنین بعضی دیگر از محبوسین بر اثر خفگی ناشی از دود جان خود را از دست دادند.
دستور انجام تحقیقات در خصوص علت بروز این حادثه صادر شده است اما بررسی های اولیه دلالت برآن دارد که شروع آتش سوزی از راه پله های مجتمع و دراثر اتصالی برق بوده است.
بیشتر قربانیان این حادثه دانشجویان دختر زیر 20 سال هستند که برای یک کلاس آموزشی درا ین محل حضور داشتند.
شاهدان عینی و خانواده قربانیان ادعا می کنند دیر رسیدن نیروهای آتش نشانی و امداد و نجات به صحنه حادثه یکی از عوامل بالارفتن تعداد کشته شدگان بوده است.
بنا بر گفته یک مقام مسئول در آتش نشانی هند؛ لاستیک‌های زیادی در محل آتش سوزی وجود داشت و هیچ راه اضطراری برای فرار مردم وجود نداشت. همچنین هیچ گونه تجهیزات ایمنی در محل تعبیه نشده بود.
نارندرا مودی نخست وزیر هند در پیامی درباره این حادثه ضمن ابراز تاسف عمیق با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که آسیب دیدگان سریعتر بهبود پیدا کنند و همچنین گفت که به مقامات دستور داده تا به کسانی که آسیب دیده‌اند کمک شود.
گفتنی است، آتش سوزی ساختمان ها در هند بدلیل ضعف قوانین و مقرارت ایمنی سالانه خسارات جانی و مالی فراوانی بر جای می گذارد.
عکس: مسعود موثق


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118257