انجمن مدیران ساختمان

5506
نجات ۱۰ کارگر تولیدی کفش در آتش سوزی خیابان ظهیرالاسلام
تاریخ : 1398/3/7 8:21:0< کد خبر : 5506
ده نفر از کارکنان واحدهای تولیدی که درمیان دود و آتش ناشی از آتش سوزی یک کارگاه کفاشی در داخل یک ساختمان سه طبقه تولیدی گرفتار شده بودند توسط آتش نشانان نجات یافتند.
نجات ۱۰ کارگر تولیدی کفش در آتش سوزی خیابان ظهیرالاسلام
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در پی تماس ساکنان یک ساختمان سه طبقه با کاربری تولید کیف و کفش و مصنوعات چرمی با سامانه 125 و اعلام آتش سوزی در یکی از واحدهای تولیدی، ستاد فرماندهی آتش نشانی بی درنگ آتش نشانان ایستگاههای ۲، ۱ به همراه خودروی نردبان هیدرولیکی و خودروی حامل دستگاههای تنفسی را در ساعت ۲۲:۱۱ یکشنبه شب گذشته به محل حادثه درخیابان ظهیرالاسلام، خیابان آزادیخواه، بن بست آرایش اعزام کرد.
مهدی حقی مدیر منطقه ۶ عملیات سازمان آتش نشانی تهران در مورد این آتش سوزی و روند عملیات آتش نشانان گفت: آتش سوزی در طبقه اول یک ساختمان سه طبقه با کاربری تولیدی کقش رخ داد که در زمان رسیدن آتش نشانان، این کارگاه کاملا شعله ور بود و همچنین دود و شعله زیادی به بیرون زبانه می کشید.
وی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی به محض رسیدن به محل آتش سوزی، پس از قطع برق وگاز ساختمان با در نظر گرفتن نکات ایمنی و مجهز شدن به تجهیزات انفرادی و دستگاههای تنفسی به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول عملیات خاموش کردن آتش سوزی را عهده دار شدند و توانستند به وسیله دو رشته لوله آبدهی آتش نشانی، شعله های آتش را مهار و کاملا خاموش کنند.
حقی ادامه داد: همزمان گروه دوم آتش نشانان نیزعملیات کمک به محبوس شدگان در ساختمان را بر عهده گرفتند که موفق شدند ده نفر از کارکنان واحدهای تولیدی که در میان دود و حرارت ناشی از این آتش سوزی، در قسمت های مختلف ساختمان گرفتار شده بودند را نجات دهند.
مدیر عملیات آتش نشانی با اشاره به تعداد مصدومین احتمالی این حادثه اظهار داشت: در این آتش سوزی سه نفر از کارکنان کارگاه کفاشی دچار سوختگی شدند که هرسه برای مداوا و انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شدند.
وی علت بروز این آتش سوزی را از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی اعلام کرد و گفت: آتش نشانان پس از لکه گیری کامل و ایمن سازی ساختمان، محل حادثه را جهت انجام اقدامات قانونی دراختیار نیروی انتظامی منطقه قرار دادند.م6
عکس: منطقه شش عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118270