انجمن مدیران ساختمان

6529
افتتاح مرکز نوآوری مرکز علمی کاربردی آتش نشانی تهران
تاریخ : 1398/3/22 10:49: کد خبر : 6529
مرکز نوآوری مرکز علمی کاربردی آتش نشانی تهران با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد غرب تهران افتتاح شد.
افتتاح مرکز نوآوری مرکز علمی کاربردی آتش نشانی تهران
به گزارش پایگاه خبری 125، در مراسمی که با حضور شهریار فرهمند راد «رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد غرب تهران»، مهدی داوری «مدیر عامل» و رضا رحمت ا..زاده «رئیس مرکز علمی کاربردی سازمان آتش نشانی تهران» برگزار شد، مرکز نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی این سازمان افتتاح و آغاز به کار کرد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران با اشاره اهمیت راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی سازمان آتش نشانی اظهار داشت: از سال افتتاح این مرکز در سال 1383 تا کنون تاثیرات مثبتی در سازمان نمایان شده است البته هنوز با انتظارات پیش بینی شده ما فاصله دارد اما تغییر رویکرد پرسنل و علاقه به ادامه تحصیلات آکادمیک و تاثیر ارتقا سطح دانش ایمنی و آتش نشانی بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی افزود: دراین مدت، استعدادهای زیادی در سازمان کشف شده است و سازمان آتش نشانی بر پیشرفت تحصیلی و همگام شدن دانش و تجربه در کنار هم همواره تاکید می کند.
در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد غرب تهران نیز خواستار تعامل هر چه بیشتر با مرکز آموزش آتش نشانی شد و افزود: برگزاری دوره های تک پودمان و تک درس بسیار حائز اهمیت است و ما آمادگی همکاری با آتش نشانی را در توسعه کمّی در خدمات داریم و در حوزه کیفی نیز با نظارت و به روز رسانی منابع با کمال میل آماده همکاری با سازمان آتش نشانی هستیم.
وی تصریح کرد: با رخداد حادثه تلخ آتش سوزی ساختمان پلاسکو، سازمان ها و ادارات مختلف نسبت به آموزش اصول اولیه ایمنی و اقدامات لازم در هنگام بروز آتش سوزی اقدام کردند و ما نیز پرسنل مراکز مختلف دانشگاهی را با همکاری شما با این اصول آشنا کرده ایم ولی درحال حاضر تعدادی از نیروها هستند که از این آموزش ها بی بهره مانده اند و ما خواستار آموزش ایمنی به این افراد هستیم که به طور حتم فراگیری اصول ایمنی و آتش نشانی آرامش عمل و رفتار مناسب را در هنگام بروز حادثه برای پرسنل به همراه خواهد داشت.
فرهمند راد خاطرنشان کرد: در کنار این آموزش ها، دانشجویان و پرسنل سازمان آتش نشانی نیز می توانند در کارگاههایی که توسط ما برگزار می شود حضور یابند و از آموزش های ضمن خدمت و موارد مفید آموزشی بهره مند شوند.
دکتر رحمت ا.. زاده نیز ضمن ارائه گزارش از عملکرد مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان آتش نشانی تهران تاکید کرد: با توجه به اهمیت ضرورت برگزاری تک پودمان ها جلسات پی در پی برگزار شده و می توانیم بگوییم 80 درصد این امر پیشرفت کرده و در حال مذاکرات نهایی برای برگزاری این دوره ها هستیم.
وی افزود: این دوره ها مورد تاکید ما نیز هست و برای آتش نشانان تهران و شهرستان ها نیازسنجی شده است و هدف از برگزاری دوره های افسر ایمنی نیز بر این اساس و با نگاه ویژه به ایجاد شغل در سازمان برگزار شده است.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: پودمان و تک درس پیشگیری از حریق آماده اجرا می باشد که با توجه به همکاری خوب معاونت پیشگیری سازمان، پودمان های پیشگیری از حریق با دو هدف اصلی کیفی سازی و ارائه خدمات آموزش مناسب و درآمدزایی پایدار برگزار خواهد شد که این منجر به کارکردهای موثرتر مرکز علمی کاربردی می شود.
رحمت ا.. زاده همچنین بر پیگیری افزودن رشته های جدید به مرکز آموزش علمی کاربردی آتش نشانی تهران تاکید کرد و گفت: از مهر ماه امسال رشته مهندسی حریق در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرد و برای پذیرش دانشجویان دختر در این دانشگاه نیز مذاکراتی صورت گرفته است.
در پایان این نشست مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران برای برگزاری دوره های آموزشی به پرسنل مراکز دانشگاه های جامع علمی کاربردی اعلام همکاری نمود و سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد غرب تهران نیز بر تلاش برای رفع موانع و درخواست های دانشگاه آتش نشانی تهران تاکید کرد.
در پایان نیز مرکز نوآوری علمی کاربردی سازمان آتش نشانی تهران با نگاه بر نوآوری و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و حضور فعال دانشجویان افتتاح شد و مهندس داوری نیز بر توجه ویژه به اختراع و نوآوری با هدف رشد مرکز علمی کاربردی و تولیدات علمی بزرگ برای پیشرفت دانش ایمنی و خدمت رسانی بهینه به شهروندان تاکید کرد.
عکس: روابط عمومی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118366