انجمن مدیران ساختمان

7537
آتش سوزی منزل جان 15 نفر را به خطر انداخت
تاریخ : 1398/3/26 12:56: کد خبر : 7537
15 نفر از ساکنان یک ساختمان 6 طبقه مسکونی در شهرک وصال یاخچی آباد که در معرض دود و آتش قرار گرفته بودند، توسط چهار گروه ازآتش نشانان نجات یافتند.
آتش سوزی منزل جان 15 نفر را به خطر انداخت
به گزارش پایگاه خبری 125، همسایگان با مشاهده شعله های آتش که از یک واحد مسکونی خارج می شد، سراسیمه در تماس با سامانه 125 درخواست کمک فوری کردند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران در ساعت 15:13 دقیقه روز گذشته آتش نشانان ایستگاه های 82، 47، 22 و گروه امداد و نجات 6 به همراه خودروی فوماتیک، کامیونت حمل دستگاه تنفسی، تانکر سی هزار لیتری آب و همچنین یک دستگاه نردبان آتش نشانی را به یاخچی آباد، شهرک وصال، خیابان نیلوفر 2 اعزام کرد.
بهنام ریاضی مدیر عملیات منطقه 7 سازمان آتش نشانی که به اتفاق نیروهای آتش نشانی منطقه در محل حاضر شده بود درتشریح این حادثه گفت: این آتش سوزی در یک واحد مسکونی درطبقه چهارم ساختمانی شش طبقه 12 واحدی رخ داد که به دنبال آن تعداد 15 نفر از ساکنان طبقات پنجم و ششم در میان دود ناشی از این آتش سوزی گرفتار شدند.
وی با اشاره به آتش گرفتن بالکن و یکی از اتاق خواب های این واحد مسکونی، تصریح کرد: آتش نشانان و نجاتگران به سه تیم عملیاتی تقسیم و با استفاده از دستگاه های تنفسی وارد ساختمان شدند و بدلیل عدم حضور مالک منزل و قفل بودن در ورودی این منزل، نیروهای آتش نشانی بناچاربا بکارگیری ابزار مخصوص در این واحد مسکونی 90 متر مربعی را گشودند و سپس به وسیله دو رشته لوله آبدهی، شعله های آتش را مهار و خاموش کردند.
ریاضی ادامه داد: گروهی دیگر از آتش نشانان نیز به نجات محبوس شدگان پرداختند و تمامی 15 نفر از ساکنان گرفتارکه شامل 2 مرد، 6 زن، 4 پسربچه و 4دختر بچه بودند را به پشت بام منتقل کردند و سپس از قسمت خروجی پشت بام ساختمان مجاور به پایین ساختمان و فضای باز کوچه منتقل کردند. دراین میان گروه سوم از آتش نشانان نیز ضمن ایمن سازی محل حادثه، دیگر ساکنان درطبقات زیرین را به خارج از ساختمان منتقل کردند.
مدیر منطقه 7 عملیات این سازمان افزود: با توجه به دودگرفتگی شدید فضای ساختمان، آتش نشانان در پایان عملیات خود با استفاده از چندین دستگاه تهویه مخصوص آتش نشانی اقدام به تخلیه دود از ساختمان کردند و همچنین اجناس و لوازم سوخته شده در قسمت اتاق خواب و بالکن را به خارج از ساختمان انتقال دادند.
وی علت بروز این آتش سوزی را از سوی کارشناسان واحد پیشگیری منطقه 7 این سازمان درحال بررسی دانست و خاطرنشان کرد: در این حادثه به هیچ یک از افراد حاضر در داخل ساختمان آسیب جانی نرسید و تمامی ساکنان بدون هیچ آسیبی با کمک آتش نشانان به خارج از ساختمان منتقل شدند، در این حادثه تنها خسارت مالی بر جای ماند.م7
عکس: منطقه هفت عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118398