انجمن مدیران ساختمان

7559
تخریب غیر اصولی و ناایمن حادثه ساز شد
تاریخ : 1398/4/2 16:13:0 کد خبر : 7559
آوار در ساختمان در حال تخریب در حوالی میدان سبلان موجب مصدومیت دو کارگر ساختمانی شد.
تخریب غیر اصولی و ناایمن حادثه ساز شد
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر وقوع حادثه آوار، ستاد فرماندهی آتش نشانی در ساعت 12:24 ظهر امروز بصورت همزمان نیروهای ایستگاه 101 را به همراه گروه امداد و نجات 12 این سازمان به محل حادثه در میدان سبلان، خیابان شهید حیدری اعزام کرد.
مهدی حقی مدیر منطقه 6 عملیات آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته بود، در این باره گفت: کارگران در حال تخریب چهار ساختمان قدیمی تجمیع شده برای ساخت و ساز در زمینی به مساحت تقریبی 350 متر مربع بودند که ناگهان قسمتی از سقف و دیواره یکی از این ساختمان های در حال تخریب، دچار ریزش شد و یک نفر از کارگران دچار مصدومیت جزیی شده و همچنین یک کارگر دیگر از قسمت پاها در زیر آوار گرفتار شد.
وی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی بلافاصله ایمن سازی های اولیه را انجام دادند و با در نظر گرفتن و رعایت کامل نکات ایمنی با توجه به احتمال ریزش مجدد ساختمان ها، با بکارگیری حداقل نفرات اقدام به آوار برداری کردند و پس از دقایقی تلاش، شخص را از زیر آوار خارج کرده و جهت مداوا و انتقال به مرکز درمانی تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.
حقی در پایان ابراز داشت: نیروهای عملیات پس از تحویل مصدومین حادثه به عوامل اورژانس و نیز تحویل محل وقوع حادثه به نیروی انتظامی و عوامل شهرداری منطقه به عملیات خود خاتمه دادند.
گفتنی است تحقیقات بیشتر در این خصوص از سوی کارشناس آتش نشانی منطقه ادامه دارد.م6
عکس: مجتبی نی بند


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118454