انجمن مدیران ساختمان

7579
تلاش آتش نشانان برای مهار آتش سوزی گسترده در علفزارهای حاشیه بزرگراه فتح
تاریخ : 1398/4/6 10:36:0 کد خبر : 7579
آتش سوزی 6 هکتاری فضای سبز در جاده قدیم تهران-کرج با تلاش آتش نشانان دو ایستگاه مهار و خاموش شد.
تلاش آتش نشانان برای مهار آتش سوزی گسترده در علفزارهای حاشیه بزرگراه فتح
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125 از سوی شهروندان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ نیروهای عملیاتی ایستگاه 111 و 45 را به همراه دو دستگاه تانکر آبرسان ساعت 16:07 دقیقه عصر روز گذشته به جاده قدیم تهران کرج، شهرک دانش، خیابان کرمان اعزام کرد.
علی کاظمی رئیس ایستگاه 111 آتش نشانی، در این باره گفت: محل حادثه قطعه زمین بایر بسیار بزرگی به وسعت 6 هکتار بود که گوشه و کنار علفزارهای آن طعمه شعله های آتش شده و هر لحظه نیز بر وسعت این آتش سوزی افزوده می شد.
وی افزود: با گسترش آتش سوزی احتمال می رفت شعله های سرکش آتش به اماکن اطراف این زمین بایر که انبار کارخانه مواد اولیه پلاستیک، باغات و منازل مسکونی بود، سرایت کند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی در ادامه تصریح کرد: دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی، تمامی منطقه را فرا گرفته بود و کار را برای آتش نشانان سخت کرده و همچنین موجب نگرانی اهالی ساکن در آن محدوده شده بود.
کاظمی خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی بلافاصله با استفاده از تجهیزات انفرادی، لوله های آبرسانی و آتش کوب، به مقابله با این آتش سوزی پرداختند و با تلاش فراوان موفق شدند آتش سوزی را از جهات مختلف مهار و خاموش کنند.م1
عکس: امیر احمدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118497