انجمن مدیران ساختمان

7584
قسمت بایگانی یک ساختمان اداری آتش گرفت
تاریخ : 1398/4/9 12:15:0 کد خبر : 7584
آتش سوزی بخش بایگانی یک ساختمان اداری در خیابان قائم مقام فراهانی با حضور به موقع آتش نشانان مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.
قسمت بایگانی یک ساختمان اداری آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، کارکنان یک ساختمان اداری با مشاهده ی دودی که از قسمت بایگانی خارج می شد، فورا در تماس با سامانه 125 درخواست کمک کردند که بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی ساعت 08:35 دقیقه صبح امروز، نیروهای آتش نشانی ایستگاه های 18، 53 و گروه امداد و نجات 13 را به سوی محل حادثه واقع در خیابان قائم مقام فراهانی، نرسیده به میدان شعاع روانه کرد.
به گفته علیرضا جبارزاده معاون عملیات منطقه پنج آتش نشانی، در یک ساختمان اداری سه طبقه، بخش بایگانی آن به وسعت 30 متر مربع در طبقه منفی یک در انتهای پارکینگ این ساختمان که مملو از پرونده بود، دچار آتش سوزی شد و دود و حرارت حاصل از آن از طریق راه پله ها به طبقات سرایت کرد.
وی با اشاره به خروج دود فراوان از محل بایگانی و نفوذ آن در راهرو های ساختمان، اضافه کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه پس از قطع برق و گاز ساختمان، با استفاده ازدستگاه تنفسی وارد ساختمان شده و در مدت زمان کوتاهی، آتش سوزی بایگانی را خاموش کردند.
جبارزاده ادامه داد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان در راهرو ها و طبقات به جستجو پرداخته و ساکنان را به بیرون از ساختمان انتقال دادند.
معاون عملیات منطقه پنج آتش نشانی با بیان این که کارشناسان آتش نشانی علت بروز این آتش سوزی را در دست بررسی قرار داده اند، افزود: آتش نشانان با فن های فشار قوی، دود منتشر شده در ساختمان را تخلیه کرده و پس از ایمن سازی کامل، محل را تحویل عوامل ساختمان دادند.م5
عکس: مصطفی باقری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118508