انجمن مدیران ساختمان

7604
یک واحد مسکونی در زیرزمین ساختمان چهار طبقه آتش گرفت
تاریخ : 1398/4/13 13:25: کد خبر : 7604
آتش سوزی شبانگاهی یک واحد مسکونی در طبقه منفی یک ساختمان چهار طبقه مسکونی واقع در جنت آباد مرکزی، با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی مهار و خاموش شد.
یک واحد مسکونی در زیرزمین ساختمان چهار طبقه آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، وقوع این حادثه ساعت 20:49 دقیقه شب گذشته توسط همسایگان به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاههای 27 و 55 به همراه خودروی ویژه حمل نردبان، خودروی حامل تشک نجات و همچنین کامیونت خاور حمل دستگاههای تنفسی به سمت جنت آباد مرکزی، خیابان اقاقیا اعزام کرد.
اسماعیل شارخی فرمانده آتش نشانان اعزامی در این خصوص اظهار داشت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد یکی از واحدهای مسکونی در طبقه منفی یک ساختمان مسکونی 4 طبقه آتش گرفته و شعله های آتش در حال زبانه کشیدن است و هر لحظه نیز بر حجم آن افزوده می‌شد.
وی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند و ضمن قطع برق و گاز ساختمان به ایمن سازی محل حادثه پرداختند و گروه اول آتش نشانان با تجهیز خود به دستگاه تنفسی، با استفاده از لوله‌های آبرسانی، خود را به کانون آتش در طبقه منفی یک رساندند و همزمان گروه دوم نیز برای نجات محبوسین احتمالی به جستجو در طبقات پرداختند.
شارخی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دراین حادثه هیچ یک از ساکنان ساختمان گرفتار و یا مصدوم نشد ولی با توجه به احتمال خطر برای ساکنان درطبقات دیگر، آتش نشانان به سرعت تمامی ساکنان و همسایگان را از سایر واحد های مسکونی در طبقات فوقانی به بیرون از ساختمان تخلیه کردند.
فرمانده ایستگاه 27 آتش نشانی تهران با اعلام این که علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است، افزود: آتش نشانان با تلاش فراوان موفق شدند این آتش سوزی را در همان لحظات اولیه مهار کرده و از سرایت آن به اطراف جلوگیری کنند.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118561