انجمن مدیران ساختمان

7626
انتشار شدید دود ناشی از آتش سوزی در ساختمان 10 طبقه
تاریخ : 1398/4/20 12:48: کد خبر : 7626
آتش نشانان با مهار به موقع آتش سوزی در قسمت رایزر برق ساختمان 10 طبقه اداری-مسکونی، از انتشار شدید دود در این ساختمان واقع در منطقه مرزداران جلوگیری کرده و ساکنان آن را از میان دود به سلامت خارج کردند.
انتشار شدید دود ناشی از آتش سوزی در ساختمان 10 طبقه
به گزارش پایگاه خبری 125، هنگامی که ساكنان یك ساختمان اداری- مسكونی در محاصره دود قرار گرفتند بلافاصله ساعت 15:10 دقیقه روز گذشته با سامانه 125 تماس گرفته و از آتش نشانی كمك خواستند.
بر اساس این گزارش، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به محض دریافت این خبر بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 10 و 77 را به محل حادثه در مرزداران، خیابان آریافر روانه کرد.
فرزاد آگاه افسر آماده منطقه دو سازمان آتش نشانی تهران با اعلام این که آتش سوزی در قسمت رایزر برق در جداره چاهک آسانسور رخ داده بود، گفت: هنگامی که به محل حادثه رسیدیم، دود بسیار غلیظی تمامی راهروهای این مجتمع 10 طبقه را در بر گرفته بود.
وی با اشاره به این که این اتفاق زمانی رخ داد که ساکنان در داخل واحدهای خود بودند، افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول به سرعت به تخلیه ساکنان پرداختند و گروه دیگر از آتش نشانان هم بلافاصله با استفاده از تجهیزات موجود اقدام به خاموش کردن آتش کردند.
آگاه در ادامه اظهار داشت: به رغم انتشار شددید دود در داخل این برج، به هیچ یک از ساکنان و افراد حاضر در این ساختمان آسیب جانی نرسید فقط یکی از ساکنان مجتمع که زنی 45 ساله بود، دچار دود گرفتگی شد که جهت انتقال به مرکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شد.
افسر آماده منطقه دو آتش نشانی با اشاره به تخلیه دودهای انتشار یافته در داخل این مجتمع ده طبقه، خاطرنشان کرد: حدود 35 نفر از ساکنان با کمک آتش نشانان به سلامت از داخل ساختمان خارج شدند.
وی در مورد علت بروز آتش سوزی نیز ابراز داشت: تحقیقات بیشتر در این خصوص هم اکنون از سوی کارشناسان منطقه 2 سازمان آتش نشانی در حال انجام است.م2
عکس: سعید حسنی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118625