انجمن مدیران ساختمان

7631
جلوگیری از انفجار کپسول گاز اکسیژن در بلوار پروین
تاریخ : 1398/4/22 14:25: کد خبر : 7631
با حضور به موقع آتش نشانان از بروز انفجار دو کپسول گاز اکسیژن در ساختمان مسکونی جلوگیری شد.
جلوگیری از انفجار کپسول گاز اکسیژن در بلوار پروین
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس شاهدین این حادثه با سامانه 125 مبنی بر وقوع آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 19 را به همراه تشک نجات و خودروی حامل دستگاه های تنفسی ساعت 17:19 روز گذشته به انتهای بلوار پروین، نرسیده به خیابان دماوند، کوچه خاله اوغلی اعزام نمود.
قریب رضا دارابی افسر آماده منطقه 6 عملیات که در محل وقوع این آتش سوزی حضور یافته بود در این باره گفت: محل وقوع آتش سوزی یک ساختمان دو طبقه قدیمی بود که طبقه دوم آن کاملا شعله ور شده و دود و شعله زیادی از پنجره ها به بیرون زبانه می کشید.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از تجهیز خود به حفاظت فردی و دستگاههای تنفسی در قالب دو تیم عملیات خود را آغاز کردند که تیم اول توسط یک رشته لوله آبدهی به مهار شعله های آتش پرداختند و موفق شدند آتش را خاموش کنند و از سرایت به دیگر قسمتهای ساختمان جلوگیری کردند و تیم دوم به صورت همزمان با تیم اول به جستجوی محبوسین احتمالی پرداختند که مشخص شد این ساختمان خالی از سکنه بوده و محبوس شده ای در بر نداشت.
وی تصریح کرد: وجود سیلندر گاز اکسیژن در داخل ساختمان و درون آتش، حساسیت و ریسک این عملیات را برای آتش نشانان بالا برده بود که خوشبختانه موفق شدند با بکارگیری تکنیک های مناسب و خنک کردن این سیلندرها، از وقوع انفجار جلوگیری کردند.
آتش نشانان پس از اطفا کامل و لکه گیری به عملیات خود خاتمه دادند.م6
عکس: محمدعلی فریدن فرخ


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118639