انجمن مدیران ساختمان

7643
یک واحد مسکونی در شهرک غرب آتش گرفت
تاریخ : 1398/4/25 11:35: کد خبر : 7643
آتش سوزی یک واحد مسکونی در طبقه چهارم ساختمانی چهارطبقه واقع در شهرک غرب با حضوربه موقع آتش نشانان، مهار و از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد.
یک واحد مسکونی در شهرک غرب آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس شهروندان در ساعت 12:10 دقیقه ظهر دیروز با سامانه 125 سازمان آتش نشانی و اعلام آتش سوزی در یک واحد مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 25، 58 و گروه امداد و نجات 3 این سازمان به همراه خودروهای نردبان، تشک نجات و کامیونت خاورحمل دستگاه های تنفسی را به محل حادثه در شهرک غرب، خیابان صرافهای جنوبی، کوچه سعیدی اعزام کرد.
به گفته جواد بداغی معاون ایستگاه مرکزی 25 آتش نشانی تهران، آتش سوزی در طبقه چهارم یک ساختمان چهارطبقه مسکونی 8 واحدی اتفاق افتاد و در جریان آن یکی از واحدهای مسکونی به مساحت تقریبی 120 متر مربع درکام آتش فرورفت.
وی افزود: آتش سوزی از قسمت پذیرایی این آپارتمان شروع شد و با توجه به وجود مواد قابل اشتعال متعدد دراین مکان، شعله های آتش به قسمت های دیگر این واحد مسکونی سرایت کرد و همچنین دود شدید ناشی از آن، فضای داخلی وراهروی این ساختمان را فرا گرفت که نیروهای آتش نشانی به سرعت مشغول عملیات شدند.
بداغی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله به دوگروه تقسیم شدند، گروهی به نجات ساکنان ساختمان پرداخته و به سرعت 20 نفر از آنان را به سلامت به بیرون از ساختمان انتقال دادند و همزمان گروه دیگری از نیروهای آتش نشانی با کشیدن یک رشته لوله آبدهی به مقابله با آتش سوزی مشغول شده و ضمن قطع جریان برق وگاز محل حادثه، ، شعله های این آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند.
معاون ایستگاه 25 آتش نشانی با بیان اینکه در این حادثه به کسی آسیبی نرسید، خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از خاموش کردن این آتش سوزی به وسیله فن های فشار قوی، دودهای منتشر شده در این آپارتمان و نیز ساختمان مسکونی را به بیرون و فضای باز تخلیه کردند.
بداغی تاکید کرد: علت بروز این آتش سوزی و خسارات وارده هم اکنون ازسوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118674