انجمن مدیران ساختمان

7647
مهار آتش در آشپزخانه منزل مسکونی
تاریخ : 1398/4/26 12:27: کد خبر : 7647
آتش سوزی آشپزخانه یک واحد مسکونی در یک ساختمان 12 طبقه در خیابان ستارخان خسارت مالی بر جای گذاشت.
مهار آتش در آشپزخانه منزل مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 23:35 دقیقه شب گذشته وقوع این حادثه توسط همسایگان به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستادفرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله نیروهای عملیات ایستگاه های 112 و 8 را به محل حادثه در خیابان ستارخان، خیابان زنجان شمالی، کوچه ولدخانی اعزام شدند.
محمد مومن افسر آماده منطقه دو عملیات آتش نشانی در این باره گفت: آشپزخانه یک واحد مسکونی در طبقه دوم ساختمان 12 واحدی مسکونی به علت نامعلوم طعمه آتش سوزی شده بود.
وی افزود: نیروهای عملیات با رعایت اصول ایمنی و قطع برق و گاز این واحد مسکونی، عملیات خود را آغاز كردند كه مشخص شد مقداری از لوازم آشپزخانه دچار آتش سوزی شده و شعله های آتش به سرعت در حال گسترش وسرایت به دیگر قسمت های منزل بود.
افسر آماده منطقه دو عملیات خاطر نشان کرد: گروه اول نیروهای آتش نشانی با استفاده از یك رشته لوله آبدهی توانستند شعله های آتش را مهار و به طور كامل خاموش کنند و همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به جستجوی محبوسین احتمالی و تخلیه ساکنان گرفتار در دود پرداختند و موفق به تخلیه 25 نفر از ساکنان این ساختمان شدند.
مومن در ادامه بیان کرد: با توجه به انتشار دود بسیار زیاد در محل آتش سوزی، آتش نشانان با استفاده از فن مكانیكی اقدام به تخلیه دود از ساختمان كردند و تذكرات ایمنی لازم را به مالك و ساکنان ارائه کردند.
گفتنی است: علت بروز این آتش سوزی توسط كارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی است.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118686