انجمن مدیران ساختمان

7649
نجات چهار نفر از ساکنان ساختمان مسکونی از میان دود و حرارت
تاریخ : 1398/4/27 12:17: کد خبر : 7649
آتش سوزی انباری های ساختمان مسکونی در محله نارمک موجب محبوس شدن چهار نفر از ساکنان در میان دود و حرارت شده بود که با تلاش نیروهای آتش نشانی به خیر گذشت.
نجات چهار نفر از ساکنان ساختمان مسکونی از میان دود و حرارت
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، این حادثه ساعت 11:30 روز گذشته رخ داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 71 و 72 به همراه گروه امداد و نجات 12، خودرو حامل دستگاه های تنفسی و تشک نجات را به محله نارمک، خیابان گلبرگ شرقی، خیابان جویبار رهسپار کرد.
فیروز مهرورز رییس ایستگاه 72 آتش نشانی، در این باره گفت: تعدادی انباری کوچک در طبقه زیرزمین یک ساختمان چهار طبقه مسکونی آتش گرفته و دود بسیار غلیظی طبقات و راهروهای ساختمان را در بر گرفته بود.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از ساکنان در قسمت های مختلف ساختمان گرفتار شده بودند، افزود: نیروهای آتش نشانی به محض رسیدن به محل حادثه، به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از قطع جریان برق و گاز و ایمن سازی محل حادثه، با استفاده از لوله های آبرسانی عملیات مهار آتش را آغاز کردند.
رییس ایستگاه 72 آتش نشانی، ادامه داد: همزمان با عملیات مهار شعله های آتش، گروه دیگری از آتش نشانان به منظور نجات افراد محبوس شده، به دستگاه های تنفسی مجهز شدند و پس از ورود به ساختمان مسکونی، چهار نفر از ساکنان را به سلامت از میان دود غلیظ خارج کردند.
مهرورز خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از ساکنان آسیبی نرسید و نیروهای آتش نشانی در کوتاه ترین زمان ممکن، آتش سوزی را پیش از سرایت به قسمت های دیگر ساختمان مهار و کاملا خاموش کردند.م6
عکس: روابط عمومی منطقه شش عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118692