انجمن مدیران ساختمان

7677
نجات 4 نفر از میان دود و حرارت
تاریخ : 1398/5/5 15:9:0< کد خبر : 7677
چهار نفر از ساکنان یک ساختمان 6 طبقه مسکونی با تلاش نیروهای آتش نشانی از میان دود و آتش نجات یافتند.
نجات 4 نفر از میان دود و حرارت
به گزارش پایگاه خبری 125، با اعلام این حادثه به سامانه 125 از سوی شهروندان، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 18، 04 و گروه امداد و نجات 14 به همراه خودروهای پشتیبانی در ساعت 11:21 صبح امروز به سمت خیابان ولیعصر، بعد از تقاطع زرتشت، خیابان غفاری حرکت کردند.
اسماعیل انصاری افسرآماده منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران که به اتفاق نیروهای آتش نشانی درمحل حادثه حضور یافته بود، دراین خصوص گفت: در یک ساختمان شش طبقه دارای 12 واحد مسکونی، آشپزخانه یکی از این واحدها در طبقه دوم، آتش گرفت و کاملا شعله ور شد،
وی با اعلام این که دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی به راهروها و طبقات بالایی این ساختمان مسکونی نفوذ کرده بود، ادامه داد: آتش نشانان بی درنگ به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، به وسیله تجهیزات خاموش کننده، عملیات مهار زبانه های آتش را آغاز کردند.
انصاری اضافه کرد: همزمان گروه دیگری از نیروهای آتش نشانی پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی، خود را به طبقات بالایی رساندند و پس از جستجو در طبقات و راهروها، تعداد چهار نفر از ساکنان شامل دو زن مسن و میانسال و دو مرد میانسال را از میان دود و حرارت خارج کرده و به محلی امن، انتقال دادند.
این افسرآماده آتش نشانی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی با تلاش فراوان، این آتش سوزی را پیش از سرایت به طبقات بالاتر و نیزبه خطر افتادن جان سایر ساکنین، مهار و کاملا خاموش کردند و همچنین دود انتشاریافته در طبقات را به وسیله فن های فشار قوی به بیرون و فضای بازتخلیه کردند.
وی علت بروز این آتش سوزی را نشت گاز شهری در کنار اجاق گاز و شعله وری لوازم اطراف آن اعلام و تاکید کرد: تحقیقات بیشتر در مورد تشخیص دلایل اصلی و ثانویه وقوع این حادثه هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی در حال انجام است.م5
عکس: مصطفی باقری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118746