انجمن مدیران ساختمان

7678
جلوگیری از خطر سقوط سنگ های نمای ساختمان مسکونی
تاریخ : 1398/5/5 15:39:0 کد خبر : 7678
تعدادی سنگ نمای یک ساختمان پنج طبقه مسکونی در خیابان وحدت اسلامی که هر آن احتمال می رفت از نمای ساختمان جدا شده و به پایین و داخل کوچه سقوط کند توسط آتش نشانان از وقوع این حادثه جلوگیری شد.
جلوگیری از خطر سقوط سنگ های نمای ساختمان مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، روز گذشته با اطلاع رسانی این حادثه توسط شهروندان به سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ نجاتگران ایستگاه یک این سازمان را در ساعت 17 دیروز به خیابان وحدت اسلامی، کوچه بازارچه فرزین رهسپارکرد.
مجتبی احسانی فرمانده گروه امداد و نجات ایستگاه یک آتش نشانی تهران گفت: یک ساختمان مسکونی پنج طبقه که سنگ نمای آن از جنس گرانیت بود بر اثر نشست آن، از شکل خود خارج و از دیوارنمای ساختمان جدا شد و هرلحظه نیز ممکن بود به طورکامل از بدنه ساختمان کنده شده و به پایین سقوط کند.
وی افزود: با توجه به قرار گرفتن این ساختمان در مسیر تردد خودروها و عابرین، هر آن احتمال داشت با ریزش سنگ ها، خسارت مالی و جانی به شهروندان وارد شود که نیروهای آتش نشانی بلافاصله با کشیدن نوار خطر و ایمن سازی اطراف محل، اقدام به استقرار نردبان دستی کرده و پس از دسترسی به سنگ های در حال ریزش، عملیات جداسازی سنگ ها را آغاز کردند.
احسانی اظهار داشت: خوشبختانه سنگ های در حال ریزش توسط آتش نشانان به صورت کاملا ایمن و حتی بدون هیچگونه آسیبی از ارتفاع چهار متری از نمای ساختمان جدا شده و به سطح زمین انتقال یافتند.
این فرمانده نجاتگران آتش نشانی ابراز داشت: درپایان این عملیات، تذکرات ایمنی لازم جهت مقاوم سازی بقیه سنگ ها به مالکان و ساکنان این ساختمان گوشزد شد.م5
عکس: منطقه پنج عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118747