انجمن مدیران ساختمان

7696
مهار آتش سوزی در مرکز درمانی
تاریخ : 1398/5/12 12:24: کد خبر : 7696
بروز آتش سوزی در یک مرکز درمانی در میدان خراسان، با تلاش آتش نشانان سه ایستگاه بخیر گذشت.
مهار آتش سوزی در مرکز درمانی
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ساعت ۱۷:۳۱ عصر روز گذشته با تماس پرسنل یک بیمارستان باسامانه 125 مبنی بر مشاهده دود و آتش از انبار لوازم پزشکی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاههای ۳ و ۱۱۳، ۹۹ را به همراه گروه نجات ۲، نردبان هیدرولیکی و خودروی حامل دستگاه تنفسی عازم میدان خراسان، ابتدای خیابان خاوران، خیابان اعظم نظامی کرد.
عزیز غلامی نسب مدیر منطقه ی ۸ عملیات که به همراه معاون خود به محل حادثه اعزام شده بود در این باره گفت: با توجه به قرار گرفتن این مرکز درمانی در مجاورت ایستگاه، آتش نشانان در کمتر از ده ثانیه خود را به محل رساندند که پس از رسیدن مشاهده شد آتش سوزی در طبقه ی فوقانی بخش دیالیز که به عنوان انبار لوازم و تجهیزات دیالیز استفاده می شد رخ داده است.
وی ادامه داد: این حادثه باعث شده بود تا دود غلیظی تمام بخش را احاطه و کارمندان را دچار ترس و وحشت کند.
وی افزود: نیروهای عملیات پس از تجهیز خود به امکانات حفاظت فردی و تقسیم شدن به چند تیم در قالب جستجو و مهار آتش سوزی وارد ساختمان شدند و همزمان با جستجو برای یافتن کانون آتش سوزی به تخلیه ی بخش آی سی یو مشغول شدند.
غلامی نسب خاطرنشان کرد: با توجه به روز وقوع حادثه و تعطیل بودن بخش دیالیز، خوشبختانه هیچ بیماری داخل این بخش بستری نبود و آتش نشانان فقط تخلیه ی بخش آی سی یو را که حدود ۱۵ بیمار داخل آن بستری بودند را در نهایت دقت انجام دادند.
وی بیان کرد: آتش نشانان با اطمینان از تخلیه ی کامل بخش و ایمن سازی آنها توسط بستن درب های اتوماتیک و جلوگیری از نفوذ دود و خاموش کردن آتش، با چند دستگاه فن دمنده و مکنده مشغول تخلیه ی دود از داخل ساختمان شدند.
مدیر این منطقه عملیاتی با اشاره به نوع مواد و کالاهای انبار شده و انتشار دود و گاز های سمی ناشی از سوختن آن تاکید کرد: عملیات آتش نشانان با حساسیت زیادی پیشروی کرد و با انتقال مخزن‌های مواد اسیدی به خارج از انبار خطر گسترش آتش نیز به حداقل رسید.
گفتنی است: با تلاش ۶ ساعته ی آتش نشانان برای خاموش کردن آتش، لکه گیری، تخلیه ی اجناس داخل انبار و ایمن سازی این مرکز درمانی پس از اتمام کار و تحویل محل به مدیر مربوطه، ماموریت آتش نشانان پایان یافت.
علت این آتش سوزی توسط کارشناس منطقه بررسی میشود.م8



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118798