انجمن مدیران ساختمان

7697
نجات سه شهروند از دل آتش
تاریخ : 1398/5/12 12:40: کد خبر : 7697
آتش نشانان با تلاش همه جانبه خود موفق شدند سه شهروند را که در میان دود و آتش ساختمان مسکونی گرفتار شده بودند را نجات دهند.
نجات سه شهروند از دل آتش
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، زمانی که شعله های سرکش آتش از طبقه ی سوم ساختمان مسکونی شروع به زبانه کشیدن کرد همسایگان با سامانه ی ۱۲۵ تماس گرفتند و موضوع را اطلاع رسانی کردند. ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله ساعت ۱۲:۳۵ ظهر روز گذشته زنگ ایستگاه ۳ و ۹۹ را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه تیم نجات ۲ و خودروی حامل دستگاه تنفسی روانه ی خیابان ۱۷شهریور جنوبی، تیردوقلو، خیابان مهاجر شدند.
مسعود حکاکی فرمانده ی نیروهای عملیات حاضر در محل حادثه در این باره گفت: پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که از طبقه ی سوم یک ساختمان تجاری- مسکونی دود و شعله ی زیادی به بیرون زبانه می کشید.
وی افزود: بنا به اظهار همسایگان، یک بانوی مسن به همراه دو فرزندش در داخل محل آتش سوزی گرفتار شده بودند که نیروهای عملیات پس از قطع برق و گاز ساختمان و کشیدن لوله ی آبدهی پس از تقسیم شدن به دو تیم وارد ساختمان شدند و همزمان با خنک کردن حرارت به جستجوی محبوس شدگان مشغول شدند.
حکاکی تصریح کرد: آتش نشانان پس از جستجو در ساختمان، موفق شدند بانوی سالخورده و یک مرد و زن را به همراه وی که از ترس به پشت بام فرار کرده و در معرض دودزدگی قرار داشتند را به بیرون و فضای باز منتقل کنند.
وی بیان کرد: نیروهای عملیات پس از شعله زنی و خاموش کردن آتش سوزی و ایمن سازی ساختمان و تحویل به مالک، با ارائه تذکرات ایمنی به ساکنان عملیات خود را پایان داد.م۸
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118799