انجمن مدیران ساختمان

7703
کافه ها، رستوران ها، سینماها و همه اماکن تجمعی بازدید ایمنی می شوند
تاریخ : 1398/5/14 15:46: کد خبر : 7703
در جلسه مشترک شهردار منطقه 6 و مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بر نظارت دقیق و بازبینی ایمنی تمامی اماکن تجمعی مانند کافه ها، رستوران ها، سینما ها و... تاکید شد.
کافه ها، رستوران ها، سینماها و همه اماکن تجمعی بازدید ایمنی می شوند
به گزارش پایگاه خبری 125، در جلسه کمیته ایمنی که صبح امروز در دفتر شهردار منطقه 6 برگزارشد محمدرضا دهداری پور شهردار منطقه 6 به اتفاق چند تن از معاونین و مدیران شهرداری این منطقه و همچنین مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران به همراه محمود قدیری معاون پیشگیری، رسول هلالی معاون فرهنگی اجتماعی، جلال ملکی مدیر روابط عمومی و نیز احمدصفری مدیر منطقه 2 عملیات و تعدادی از مدیران عملیات این منطقه حضور داشتند.
محمدرضا دهداری پور شهردار منطقه 6 تهران طی سخنانی هدف از این جلسه را اخذ تصمیات درخصوص برخی صنوف و اماکن تجمعی و نیز بررسی اقدامات موثری که تاکنون انجام شده است، بیان کرد.
وی افزود: با تشکیل کمیته ایمنی درطول یک سال گذشته با همکاری سازمان آتش نشانی، اقدامات بسیار خوبی در راستای ایمنی این منطقه صورت گرفته و همچنین برخی پروژه ها که موازین ایمنی را رعایت نکرده اند، به دستگاه قضایی ارسال شده است.
شهردار منطقه 6 با اعلام این که در آموزش شهروندان باید بسیار فعال بود تا شهروندان اصول ایمنی را فرا گیرند، برتداوم تشکیل این جلسات و نیز همکاری بیشتر و ارائه گزارش های کاری تاکید کرد.
مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران نیز دراین جلسه با اشاره به آتش سوزی های بزرگ سال های اخیر مانند ساختمان پلاسکو، برج پارامیس، برق حرارتی و لزوم اهمیت ایمنی ساختمان ها اعلام کرد: منطقه 6 دارای بافت تاریخی و جاذبه گردشگری است و اماکن تجمعی زیادی دارد به همین منظور لازم است به طور منظم تمامی اماکن تجمعی و تاریخی و ارزشمند مورد بازدید ایمنی قرار گیرد تا از بروز حوادث و آتش سوزی ها و وارد آمدن خسارات جانی و مالی پیشگیری شود.
داوری با اعلام این که تنها مکاتبه قادر به تأمین ایمنی نیست، تاکید کرد: برای گسترش ایمنی درجامعه لازم است همه مسئولین واقشار مختلف مردم دراین راه تلاش کنند.
مدیرعامل آتش نشانی ترویج فرهنگ ایمنی از طریق آموزش عمومی را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: با دعوت از روسای صنوف و مالکان تجمعی باید آنان را درجهت اجرای موازین ایمنی در اماکن خود، آنان را کاملا توجیه کرد.
وی درپایان گزارشی از وضعیت منطقه و نیز وضعیت سازمان آتش نشانی در منطقه 6 شهرداری از جمله تعداد ایستگاه ها، شیرهای هیدرانت و تعداد آتش سوزی ها و حوادث رخ داده طی سال 97 در آن منطقه ارائه کرد و همچنین آمادگی این سازمان را برای آموزش کارکنان منطقه 6 شهرداری ابراز داشت.
مهدی خسروانی رئیس ستادبحران منطقه 6 شهرداری تهران نیز طی سخنانی در کمیته ایمنی این منطقه گفت: اماکن تجمعی مانند کافه ها، مدارس، رستوران ها، سینما ها و... در منطقه 6 به طور جدی مورد بازدید ایمنی قرار می گیرند و پیگیری می شوند.
وی اضافه کرد: برخی از این ساختمانها در کمیته ایمنی منطقه مطرح و با مالکان آن توافق شده و برخی دیگر نیز به مراجع قضایی ارسال می شود.
رئیس ستاد بحران منطقه 6 شهرداری آموزش عمومی به شهروندان و گروه های مردم را از اهم این موارد عنوان کرد و گفت: آموزش ایمنی به دانشجویان در جلسه ای مطرح شد که هم اکنون در حال اجرا است.
عکس: پیام بیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118815