انجمن مدیران ساختمان

7712
برگزاری مانور عملیاتی آتش نشانان در منطقه 4 عملیات
تاریخ : 1398/5/17 7:51:0 کد خبر : 7712
نیروهای امدادی با همکاری یکدیگر، مانور مهار آتش سوزی ها و امدادرسانی به افراد گرفتار شده در محل حوادث را اجرا کردند.
برگزاری مانور عملیاتی آتش نشانان در منطقه 4 عملیات
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، آتش نشانان منطقه چهار عملیات آتش نشانی تهران(ایستگاه های 38، 87، نجات 5 و پشیبانی) به همراه عوامل ستاد بحران و دوام شهرداری منطقه 18، گروه های مقابله با حوادث شرکت های گاز، آبفا و برق، امدادگران هلال احمر، گروهی از کادر پزشکی اورژانس و نیروهای انتظامی در مجتمع مسکونی 140 واحدی واقع در یافت آباد، بلوار مدائن، ابتدای خیابان چهارده معصوم حضور یافتند و با همکاری یکدیگر، نحوه مهار آتش سوزی ها و روش های امداد رسانی به افراد حادثه دیده را تمرین کردند.
داوود قلی زاده معاون منطقه چهار عملیات آتش نشانی، درباره این مانور گفت: طبق برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته، درمجتمع مسکونی آتش سوزی رخ داده و تعدادی از افراد در این ساختمان ها گرفتار شده بودند.
وی افزود: آتش نشانان ابتدا با نصب نوارها و علائم هشدار دهنده، ایمن سازی های لازم را انجام دادند و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده، آتش سوزی در ساختمان ها را مهار و کاملا خاموش کردند.
قلی زاده تصریح کرد: همزمان با اجرای مانور مهار آتش سوزی ها، گروه امداد و نجات آتش نشانی به همراه عوامل امدادی، عملیات امداد رسانی به افراد محبوس شده را آغاز کردند و پس از انتقال افراد به محل امن، مصدومان را برای انتقال به مراکز درمانی تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند و گونگی عملیات نجات شهروندان با نردبان هیدرولیکی، تشک و شوتینگ نجات به نمایش گذاشته شد.
گفتنی است: در پایان این مانور، اصول ایمنی آتش نشانی و چگونگی کار با خاموش کننده های دستی توسط مربیان آموزشی سراهای محلات به شهروندان آموزش داده شد.م4
عکس: حوزه مقاومت بسیج


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118844