انجمن مدیران ساختمان

7751
اجرای مانور زلزله در سرای محله اباذر
تاریخ : 1398/5/30 10:30: کد خبر : 7751
مانور مشترك مواجهه با تبعات زلزله توسط نیروهای آتش نشانی منطقه یک عملیات و ستاد بحران شهرداری در مدرسه ای واقع در بزرگراه شهید ستاری، خیابان اخلاص برگزار شد.
اجرای مانور زلزله در سرای محله اباذر
به گزارش پایگاه خبری 125، در این تمرین عملیاتی، آمادگی آتش نشانان ایستگاههای 27، 55، 102 در مقابل زلزله فرضی به نمایش گذاشته شد.
حبیب اله سجادی فرمانده تیم آتش نشانی در مورد چگونگی برگزاری مانور گفت: این مانور با هماهنگی انجام شده با ستاد بحران شهرداری منطقه به منظور آمادگی هرچه بیشتر نیروهای شرکت کننده در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در سرای محله اباذر با موفقیت اجرا شد.
وی افزود: با توجه به قرار گرفتن شهر تهران بر روی گسل زلزله، این مانور برای هماهنگی هر چه بیشتر بین نیروها و سازمان های امدادی و همچنین به جهت نهادینه كردن ایمنی در برابر زلزله درسطح جامعه برگزار شد.
فرمانده ایستگاه 102 آتش نشانی تهران هدف از برگزاری این مانور را آمادگی امدادگران و هماهنگ شدن آنان با سایر نیروهای امدادی در زمان وقوع زلزله احتمالی و همچنین گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه اعلام كرد و گفت: با اعلام آغاز مانور زلزله، نیروهای امدادی با خودروهای عملیاتی در سرای محله حضور یافته و علاوه برخاموش کردن آتش سوزی ها به طور نمایشی، شهروندان را از ساختمان خارج کرده و همچنین مصدومین فرضی را به بیرون از ساختمان مدرسه انتقال دادند.
وی تصریح کرد: در محل برگزاری این مانور همچنین نیروهای امدادی با برپائی كلاس های آموزشی، شهروندان حاضر در محل را با كمك های اولیه امدادی و نیز نحوه خاموش کردن آتش سوزی با كپسول های خاموش كننده دستی و... آشنا ساختند.م1



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118931