انجمن مدیران ساختمان

7758
برگزاری مانور مقابله با آتش سوزی در مجتمع مسکونی
تاریخ : 1398/5/31 13:22: کد خبر : 7758
مانور امداد و نجات و مقابله با آتش سوزی در یک مجتمع 21 طبقه مسکونی در منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران در غرب پایتخت بر گزار شد.
برگزاری مانور مقابله با آتش سوزی در مجتمع مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، این مانور عملیاتی روز گذشته با شرکت آتش نشانان ایستگاههای 20 و 111 با همراه داشتن تانکر آبرسان و خودرو دستگاه تنفسی در بزرگراه شهید فهمیده، بلوار غربی استادیوم، خیابان شهید وفایی به اجرا در آمد.
علی حیاتی فرمانده آتش نشان در تشریح این مانور گفت: با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی به صورت همزمان زنگ ایستگاه های مذکور به صدا در آمد و آتش نشانان بلافاصله به سمت محل مانور حرکت کردند.
وی افزود: آتش نشانان پس ازرسیدن به محل مانور به سه گروه تقسیم شدند، گروه اول بعد از تجهیز کردن خود به دستگاه تنفسی اقدام به قطع برق و گاز مجموعه کرده و سپس مصدومین گرفتار شده را از طبقات به بیرون ساختمان منتقل کردند و گروه دوم هم به طور همزمان با کشیدن لوله آبرسانی به خاموش کردن آتش فرضی که در طبقه پانزدهم برج مسکونی در یکی از واحد ها و همچنین آتش سوزی یک دستگاه خودرو سواری در طبقه منفی 2 رخ داده بود، مشغول شدند و جهت ایمن سازی محل اقدامات لازم را انجام دادند.
حیاتی افزود: گروه سوم آتش نشانان هم برای تخلیه دود وارد برج مسکونی شدند و با استفاده از فن های قوی آتش نشانی، این دود را از داخل به بیرون از ساختمان تخلیه کردند.
وی در خاتمه تاکید کرد: با توجه به وجود تعداد زیاد مجتمع های مسکونی و تجاری در محدوده این منطقه عملیاتی ضروری است برای آمادگی نیروهای این منطقه، تمرین های عملیاتی به طور مرتب برگزار شود تا آتش نشانان علاوه بر آمادگی کامل در مقابله با حوادث در این نوع ساختمان ها، اطلاعات خود را نیز در این مورد به روزرسانی کنند.م1
عکس: پیام بیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118950