انجمن مدیران ساختمان

7762
مرگ دلخراش دو آتش نشان در میان شعله های آتش
تاریخ : 1398/5/31 11:49: کد خبر : 7762
آتش سوزی وسیع در خانه خالی از سکنه در شهر برنگن، منطقه لیمبورگ کشور بلژیک مرگ دو آتش نشان و مصدومیت چهار تن را در پی داشت.
مرگ دلخراش دو آتش نشان در میان شعله های آتش
به گزارش پایگاه خبری125 و به نقل از سایت CTIF، این آتش سوزی ساعت 2:10 بامداد در یک خانه خالی از سکنه آغاز شد. در ابتدا این آتش سوزی بسیار جزئی و معمولی به نظر می رسید که به سادگی قابل مهار شدن بود.
به گفته فرمانده این عملیات؛ اما در اثر فلش اور FLASHOVER، شعله ها دوباره بیدار شدند و آتش سراسر بلوک مسکونی را فرا گرفت. فرمانده درخواست نیروی کمکی از ایستگاه های نزدیک کرد. در حالیکه تیم های کمکی وارد ساختمان شدند تا آتش را مهار کنند، احتراق گازهایی که در اثرآتش داغ در ساختمان ایجاد شده بود وضعیت خطرناکی را ایجاد کرده بود که بلافاصله دستور عقب نشینی سریع صادر شد.
وی افزود: تعدادی از همکاران نتوانستند به موقع از صحنه خارج شوند و به نقطه امن بروند. در اثر حرارت و موج فشار قسمتی از ساختمان فرو ریخت. پس از تخلیه ساختمان، مشخص شد دو نفر از همکاران مفقود هستند. بعد از ریزش ساختمان به اورژانس اطلاع داده شد تا نیروهای خود را به محل اعزام کند. 4 نفر از نیروهای کمکی اعزامی از جنوب غربی لیمبورگ، مجروح شدند که حال یکی از آنها وخیم بود که ناچار به شهر لوون منتقل شد. سه آتش نشان دیگر که دچار دودگرفتگی شده بودند به بیمارستان منتقل شدند.
فرمانده خاطر نشان کرد: در حین عملیات جستجو که با تمام قوا و با کمک تمامی آتش نشانان حاضر در محل انجام شد، متاسفانه پیکر بی جان دو آتش نشان 37 و 42 ساله مفقود شده یافت شد.
علت این آتش سوزی گسترده هنوز اعلام نشده است ولی یک هیات بازرسی، کار بررسی علت حریق را آغاز کرده است. این سومین بار است که در یک ساختمان خالی از سکنه که افراد بی خانمان شب ها را در آن می خوابند حادثه های اینچنینی رخ می دهد.
نوامبر سال گذشته در همین ساختمان حریق بزرگی بوقوع پیوست که علت آن آتش زدن تشک توسط یک بی خانمان بود. پس از آن خانه مذکور توسط نیروهای آتش نشانی مهر و موم شد.



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118954