انجمن مدیران ساختمان

7763
واژگونی کامیون در کارگاه ساختمانی حادثه آفرید
تاریخ : 1398/6/2 16:10:0 کد خبر : 7763
واژگونی کامیون حامل پمپ دکل دار در خیابان گیشا، آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.
واژگونی کامیون در کارگاه ساختمانی حادثه آفرید
به گزارش پایگاه خبری 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 09:42صبح روز گذشته با دریافت خبر وقوع این حادثه، بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 10 و گروه نجات 18 را به محل حادثه در خیابان گیشا، خیابان کرمی اعزام كرد.
کیومرث مولایی افسر آماده منطقه دو عملیات سازمان آتش نشانی تهران درباره این حادثه گفت: یک دستگاه کامیون پمپ انتقال بتون 30 تنی مجهز به دکل، هنگام تزریق بتن به قسمت انتهایی کارگاه ساختمانی، به دلیل نامعلوم واژگون شده بود.
وی با اشاره به کنترل خودرو به وسیله یک دستگاه کنترل از راه دور، افزود: خوشبختانه در این حادثه هیچ کدام از کارگران و اپراتور خودرو آسیب ندیده و این حادثه فقط خسارت مالی در پی داشت.
افسر آماده منطقه دو عملیات آتش نشانی تهران تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی در همان لحظات اولیه با ایمن سازی کامل محل حادثه و جلوگیری از تردد افراد، اقدامات اولیه را انجام دادند و با همکاری عوامل گاز به دلیل آسیب دیدگی خط لوله گاز حاصل از واژگونی این خودرو، گاز را قطع کردند.
مولایی خاطرنشان کرد: نیروهای عملیات با درخواست دو دستگاه جرثقیل 20 و 60 تنی برای انتقال خودروی پمپ بتن به حالت اولیه، عملیات خود را آغار و با قطع برق خودرو، جلوگیری از نشت سوخت و ایمن سازی محل کامیون، که به صورت کاملا غیرقابل حرکت بود توانستند با مهار دکل به وسیله جرثقیل 20 تنی و جداسازی آن، خودرو واژگون را به حالت اولیه در مکانی امن بازگردانند و با تحویل محل به عوامل شهرداری و پلیس راهور به مأموریت خود پایان دادند.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118955