انجمن مدیران ساختمان

7767
مهار آتش در ساختمان قدیمی
تاریخ : 1398/6/4 12:58:0 کد خبر : 7767
آتش سوزی واحد مسکونی در خیابان جنت آباد شمالی خسارت مالی بر جای گذاشت.
مهار آتش در ساختمان قدیمی
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، همزمان با مشاهده ی شعله های آتش از سوی شهروندان و تماس شهروندان با سامانه ی ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله ساعت 17:21 روز گذشته زنگ ایستگاه های 94 را به صدا درآورد و نیروهای عملیاتی این ایستگاه ها را به محل حادثه در خیابان جنت آباد شمالی، خیابان قائم اعزام کرد.
به گفته ی عباس رحیمی فرمانده آتش نشانان اعزامی؛ هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه دود و آتش زیادی از طبقه اول یک ساختمان چهار طبقه قدیمی خارج می شد و شعله های آتش در حال سرایت به طبقات فوقانی بود.
وی افزود: آتش نشانان پس از تجهیز خود به دستگاه تنفسی و قطع برق و بستن شیر اصلی گاز این ساختمان پس از باز کردن درب واحد مسکونی به سرعت با بکارگیری یک رشته لوله آبدهی به مقابله با این آتش سوزی پرداختند و در مدت زمان کوتاهی آتش سوزی را خاموش و از سرایت آن به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کردند.
رحیمی با اشاره به این که هیچ یک از ساکنان ساختمان در این حادثه آسیب جانی ندیدند، تصریح کرد: پس از مهار آتش، نیروهای آتش نشانی با فن فشار مثبت قوی(دمنده هوا)، دودهای جمع شده در داخل این واحد مسکونی را تخلیه نموده و در پایان پس از دادن دستورات ایمنی به مدیر ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.م1
عکس: پیام بیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118967